fredag 3 mars 2017

MÄSSINGSSPEGEL MED BORD I KLASSISK STIL




En mässingsspegel och bord med svart glasskiva har funnit sin plats i TV-rummet. Ni som följer bloggens instagram har redan sett möbeln och kanske minns ni också inlägget där jag visade min nya matta som jag köpte till TV-rummet som blev på tooook för liten - nu är en likadan matta på plats, men i betydligt större format :)



Klassiska inslag i inredningen


Jag kom på att jag ju faktiskt inte visat min lilla makeover av TV-rummet på bloggen...




Jag bara tokälskar den fina bordsskivan av svart glas.


Jag hade först tänkt ha spegeln och bordet i hallen men möbeln gjorde sig så bra med all annan inredning i TV-rummet (där det mesta är i klassisk stil) så nu förgyller den mina TV-kvällar där istället :) Note to self - måste fixa sladden på golvet, avskyr sladdar...


Vy från hallen in till TV-rummet på bilden ovan.

Foton: Aka privat.

I julas hade jag en gammal antik ängellampa på bordet och nu står där tulpaner. Kul att kunna ändra inredningsdetaljer utifrån årstid och högtid :)


Tjingeling aka


19 kommentarer:

  1. Blev hur snyggt som helst !! tänk jag hade ett liknande bord med svarvade ben som jag sålde på loppisen...och naturligtvis hade jag en spegel till också, men spegeln har jag kvar ;))...blev jättefint !
    Önskar dej en trevlig helg !!
    Kramis bia

    SvaraRadera
  2. Tur att du fick tag i en större matta!
    Snyggt med spegeln och bordet där! Svarta bordsskivan är perfekt så det inte blir för "guldigt". Du lyckas så bra att få tag i fina saker som passar ihop.
    Ha en riktigt fin helg!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  3. Åh vilken snygg spegel och snyggt bord, vill ha var har du hittat dessa?
    Kram Linda

    SvaraRadera
  4. Men så fin spegel och bordet till lika. var hittar du allt fint? Det passar så bra hos dig Aka. Jätte charmigt. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  5. Tjusigt! Vilken sofistikerad lyxkänsla!
    Trevlig helg
    /Anette

    SvaraRadera
  6. Woaw! Helt underbar spegel precis i min smak, det blir så läckert med tillhörande bord under.
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  7. Så snyggt, önskar att jag hade haft plats för en sådan möbel.
    Ha en bra helg!
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  8. Det blev verkligen bra där du har det och så mysigt att få njuta av den när all reklam går på TV. DÅ behövs nåt att fästa blicken på. Ha nu en fin och bra helg, Laddar du för Vasaloppet kanske???
    Kram Meta

    SvaraRadera
  9. Supersnyggt och stiligt! Alltid lika kul att kika in till dig...
    Ha en skön lördag!
    Kram Titti

    SvaraRadera
  10. Åh så fint! Du blandar lantligt med tjusigt klassiskt, helt galant!
    Tack rara du för grattishälsningen hos mig. Självklart ska ni få veta mer! =)
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  11. Så snyggt. Du är en hejare på att fixa inredning. Kram Anita

    SvaraRadera
  12. Åh så fint, när kan jag flytta in ;) ;) ;)
    Kram Pia

    SvaraRadera
  13. JÄttefint!
    Önskar dej en trevlig söndagskväll!

    SvaraRadera
  14. Det blev ju superfint! Jag gillar den klassiska stilen med guld och mässing. Speglar i guld gör mig lycklig! ;-)
    Ha en fin dag!
    Kram, Ann

    SvaraRadera
  15. Mycket fint! Gillar det verkligen!
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  16. Snyggt! Ang klassiska badrum, kolla in Björbo Bad! Vi köpte deras handgjorda Mejda i ljusgrått med guldknoppar för inga pengar alls typ. Så snyggt!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Anna! Och tack för tipset på badrumsinredning, jag ska kika på det :)

      Kram Aka

      Radera
  17. Snyggt! Fint att ta in lite klassiskt!

    Kram Jenny

    SvaraRadera