lördag 21 januari 2017

VINTER HOS MIG



Mitt hem i vinterskrud.


Vinterlandskap


Jag tog en sväng med kameran på tomten, det är riktigt vintrigt ute just nu. Och hur vackert det än är börjar jag faktiskt att längta lite till våren. Jag och maken har såååå många planer för vad vi vill göra på gården och i år kommer vi faktiskt att ta tag i några utomhusprojekt vi haft i tankarna ända sedan vi flyttade till huset :)






Foton: Aka privat.

Men det fattas inte att göra inomhus heller och idag har jag och maken kikat på klinker och kakel till ett av badrummen i huset, yes äääntligen ska ytterligare ett badrum renoveras (det finns tre stycken i huset). Och förutom att vi fick en massa inspiration till badrummet hittade vi en lampa till hallen också, foton på den hittar ni på instagram (länk i högermarginalen).

See you!

14 kommentarer:

  1. Det är så mysigt med snö, precis så skall det vara på vintern. Men jag håller med dig, längtar efter våren nu.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  2. Härligt med snö. Om det nu tvunget ska vara vinter så ska det vara snö också tycker jag. Här är det ingen snö bara is och slask. Jag som vill åka skidor. Kul med projekt jag blir nyfiken på vad ni ska hitta på där ute. Nya badrum skulle verkligen behövas men.. ack vad det kostar. Ha en fin och solig söndag i Dalom. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  3. Så vintrigt och fint hos er ;)
    Här har vi bara skar snö...men vi har haft nysnö och jättefint här och jag tror nog det kommer mer snö, för vädret är så lurigt. Ena dagen vinter nästa dag vår...
    Ha en fin söndag ;)
    Kramis bia

    SvaraRadera
  4. Så vackert vintrigt hos dig. Så gosig katt med tjock fluffig päls. Här har vi enligt meteorologerna fortfarande höst, hoppas det håller i sig. Kan gott hoppa över vintern:)
    Ha det gott och lycka till med badrummet.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Så fint med vintriga bilder! Snö och minusgrader här också, en liten vårlängtan har jag allt men inte riktigt än behöver snön försvinna.
    Vilken underbar misse, den ser då inte ut att frysa med sin tjocka päls.
    Ha en fin dag!
    Kram, Ann

    SvaraRadera
  6. Härliga vinterbilder på ert fina hus. Älskar katten! Såg lampan på insta, så ovanlig modell, har aldrig sett, jättekap! Håller på att lägga upp ett konto på Instagram... måste ju hänga med.

    Ha en fin söndag.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  7. Galet fint bor ni!!! Så vackra vinterbilder, även om jag egentligen inte gillar vinter och snö ;)
    Ska bli kul att se vad ni ska göra i trädgården!
    Tack söta du för dina fina ord till mitt inlägg igår :)
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  8. Har man hus finns det alltid nåt att göra när man känner sig nästan klar är det bara att börja om.Vinter det har ni då fått så fint det är gillar det där med röda hus och snö mysigt. Här är det varmgrader och ingen snö bara lite svarta högar. Nu väntar jag på våren men det lär nog bli några bakslag antar jag
    Ha nu en fin vecka
    Kram Meta

    SvaraRadera
  9. Det är verkligen vinter hos dig, jag tror inte vi haft så mycket snö någon gång denna vinter. Jag gillar gröna vintrar!
    Ni har alltid stora projekt på gång och din fina lampa såg jag på insta.
    Ha en fin vecka!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  10. Jag tog också en sväng med kameran idag men hos oss fanns inte mycket att fota. Allt är grått...
    Så vackert hos er med all snö! Katten är jättefin! Och lampan måste jag kolla på.

    Kram Agneta

    SvaraRadera
  11. Så vackra vinterbilder med snö!
    Ja, har man hus, är man aldrig sysslolös.
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  12. Vi har en liten raka med snö på gräsmattan annars har vi mest is. Förhoppningsvis försvinner den nu när det är mildare ute. Sakta men säkert går det.
    Våren känns som den är på gång. såg knoppar i rabatten i morse....

    Ha det toppen!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  13. Tittar in och önskar en fin helg!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  14. Vackra vinterbilder !
    Önskar dig en bra start på veckan.
    Kram Pia

    SvaraRadera